Samiec alfa i omega

23 Mar

Ci co mnie znają wiedzą, iż jestem babskiem nieustępliwym, wrednym i w ogóle jadaczka, z której strumieniami płynie jad, mi się nie zamyka. Potrafię wypowiedzieć się na każdy temat, łącznie z tymi, których nie znam. Leży mi na sercu jakieś abstrakcyjne oszczędzanie wody i procesy dekolonizacyjne.

W niczym nie różnię się od Wojciecha Orlińskiego. On też wypowiada się na każdy temat. Teraz pięknie się wypowiada o Kasi Tusk blogu, choć jak sam przyznaje, tematu nie zna. Ale to nie jest problem w końcu, WO ma penis. I to pozwala mu mówić.

Uwaga, będę generalizować.

Kiedy chłopcy wypowiadają się na różne tematy, o których nie mają pojęcia, są traktowani mniej więcej serio. Ktoś przytacza jakieś argumenty, z którymi mogą się zgodzić lub nie. I jest fajnie.

Jeśli kobieta wypowiada się na jakiś temat, to od razu oskarżana jest o frustrację seksualną, niespełnienie życiowe, noszenie swetrów lub miesiączkę. A przede wszystkim imputuje się jej histerię. Ona po prostu nie może mówić bez emocji. Ona zawsze ma wypisane na twarzy emocje.

Mężczyzna zaś to obiektyw obiektywizmu, bez emocji przywołuje, argumentuje i z wysokości poucza malutkich.

Odwołam się znów do Kasi Tusk, ci których temat męczy niech spadają na drzewo. Otóż mierzi mnie jej osóbka dlatego właśnie, że promuje ona bezpieczny, cichy model kobiety nie mówiącej. Dzięki temu unika oskarżeń o histerię i można ją traktować serio. Ona po prostu ślicznie milczy.

Siedź  w kącie znajdą cię.

Nie mów o problemach, nie mów o kłopotach, nie mów o rodzinie, nie mów o facecie i broń boże o seksie nie mów nic. I o pieniądzach też cicho!

Mów o odchudzaniu, o kosmetykach, o dietach, o fitnesie, o kolorach, o książkach i filmach (nie mogą być trudne,  co by nie zniechęcać.) O gotowaniu można też.

Nie mów o Afryce, bo się na niej nie znasz, nie mów o wodach gruntowych, bo się na nich nie znasz, nie mów o stosunkach międzynarodowych, bo się na nich nie znasz.

Kiedy komentujemy sobie, że w 1969 roku (chyba jakoś tak) napadnięto na kobietę, która brała udział w bostońskim maratonie, to się oburzamy, łojezusmaryja jak to było niedawno. Ale ja widzę dookoła siebie, takie które milczą, co to nic nie mówią albo mówią cicho, bo przecież nie pierzemy brudów publicznie, nie zachowujmy się histerycznie!

Wkurwia mnie to niemiłosiernie.  No ale cóż, jestem feministką, mam za swoje.

http://rozgwiazda.org.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=171%3A-w-odpowiedzi-wojciechowi-orliskiemu-czyli-smutek-ignorancji&catid=90%3Akomentarze-polityczne

 
Skomentuj

