Będą młodą biznesłumen…

23 Sty

Będąc młodą biznesłumen, uczysz się kilku ważnych rzeczy.

Do jednej z najważniejszych należy to, że nikt nie będzie miał dla Ciebie litości. O hierarchię w stadzie trzeba walczyć, nikt Cię tutaj po rączkach całować nie będzie. Nie ma co liczyć na współczucie ani zrozumienie, bo w naszym pięknym kraju nie ma litości dla przegranych. Jak robić biznesy to tylko z sukcesem, milczeniem pomijamy tych, którym się nie udało, chociaż się starali z całych sił. Na spotkaniu organizacyjnym wrocławskiej manify 2014 dostałam do rąk egzemplarz „Inicjatywy pracowniczej”, piękne i szlachetne są pomysły, ale zawsze mnie fascynuje jedna rzecz – czy rzeczywiście osoba, która jest trybem w maszynie dobrze zarządzanego przedsiębiorstwa naprawdę ma pojęcie o wszystkich kosztach prowadzenia tegoż przedsiębiorstwa? Koszty emocjonalno-życiowe included.

Ostatnio kupowałam wino w sklepie z winami, a jakże, by spożyć je w gronie przyjaciół. Przyszedł pan, który podobno zainwestował dwa koła w długopisy, które to długopisy demonstrował i mnie i sprzedawcy. Zapytał czy wspomogę. Odrzekłam, że nie, bo wspomagam to Polską Akcję Humanitarną oraz kilka innych podmiotów, których cele są mi bliskie, ale tak do łapy to nie daję. Pan się oburzył, spojrzał na mnie z pogardą i syknął:

„Pieprzona alkoholiczka!”

Myślę, że to był prorok po prostu.

Miłego dnia życzę.

Skomentuj

